DANSES I CANÇONS PER CELEBRAR LA CASTANYADA!

Tot i que el fred no acaba d’arribar, la natura no s’atura i va seguint el seu cicle, portant-nos els primers bolets i les primeres castanyes.

Arribada aquesta època de l’any, a l’escola ens agrada preparar unes danses per poder sortir a ballar-les a l’exterior celebrant la diada de la castanyada i d’alguna manera, és també el moment de deixar enrere la calor, i de preparar-nos per fer un treball més intern amb l’arribada del fred.

Aquest cop hem volgut preparar unes quantes cançons sobre aquesta temàtica i aquest moment de l’any, i també unes danses ben variades entre elles. Les hem anat treballant a les sessions de música, amb molta il·lusió i creant les nostres pròpies variacions.

Les celebracions van tenir lloc el dijous 27 d’octubre a la tarda a l’escola de l’Aleixar i el divendres 28 d’octubre a la tarda a l’escola de Vilaplana.

A l’Aleixar ho vam celebrar dins de la pista de l’escola els/les nens i nenes des de P3 fins a 6è i vam tenir també de convidats especials alguns infants de la Llar els Napets acompanyats per la Sarai.

Pel que fa a Vilaplana, la celebració es va fer a la Planeta, amb els nens i nenes de tota l’escola, i algunes famílies que van poder-hi assistir i vam comptar també amb la visita sorpresa de la Maria Castanyera.

Algunes de les cançons que vam cantar i ballar en aquesta ocasió van ser:

El bolet petitó, Torrem castanyes, Les fulletes, M’agrada la tardor, La tardor que jo conec, Calendari de Tardor, La cançó de les mentides, Oh Susana, la Polca d’Ours i com no, no hi podia faltar la popular… Rumba de les castanyes.!