ENTREVISTA A L’ÀVIA DE L’ÈRIK

El dia 21 de gener l’Hermínia Muixí (àvia de l’Èrik de 3r) ha vingut a l’escola perquè la volíem entrevistar. Estem estudiant alguns personatges del poble que donen nom a carrers o edificis i la nostra escola porta el nom de “Teresa Salvat Llauradó”, perquè aquesta senyora va ser qui va donar els terrenys al poble per tal que es pogués edificar un nou edifici escolar l’any 1969.

L’àvia de l’Èrik  la va conèixer personalment  perquè el seu pare (el besavi de l’Èrik)  portava les terres de conreu de la senyora Teresa Salvat i, tot i que es portaven 50 anys, quan l’Hermínia era una nena hi havia parlat forces vegades ja que li portava coses de l’hort a casa seva.

Avui ens ha explicat que era una senyora morena i portava sempre el cabell recollit. Era molt elegant i li agradava anar ben vestida, amb faldilles llargues i fosques. Era molt parladora i agradable.  Els diumenges li agradava molt anar a missa i veure les seves amigues i també ens ha dit que a casa seva tenia molts llibres.

Hem sabut que no es va casar  ni va tenir fills i que era la petita de quatre germans.

Quan hem acabat l’entrevista li hem donat les gràcies a l’Hermínia i ens hem fet unes fotos amb ella.

Tutora de 2n i 3r