CAMÍ DEL BOSC DE LA COMA

Cada curs fem diverses sortides al bosc per observar algunes de les coses que estem estudiant.

Aquest passat 27 de novembre els alumnes de 2n i 3r hem anat fins el bosc de la Coma i pel camí hem pogut veure els efectes del aiguats, doncs alguns marges estaven destrossats.

També hem trobat bosses d’erugues i ens ha anat bé observar-les perquè estem estudiant el cicle vital de la processionària, aquest paràsit que ataca els nostres pins.

De tornada hem anat recollint deixalles que hem trobat i un cop a classe les hem classificat. Posteriorment hem investigat el temps que tarden en degradar-se a la natura.

No ens expliquem com any rere any trobem tanta brutícia pel camí. Hem tornat a recollir cartutxos que llencen els caçadors, que no pensen que el sòl del bosc no els pot digerir!

Hem trobat una pila ja molt degradada, cartrons, papers, embolcalls de caramel, alumini, plàstics, una ampolla de vidre trencada, filtres d’una bassa llençats al costat del camí, una capsa d’edulcorants, paquets buits de tabac, un sac de ciment buit, ….en fi….desgraciadament molt de material per dipositar als contenidors corresponents.

Alumnes i mestra de 2n i 3r