RUTA L’ALEIXAR-MASPUJOLS

El passat 20 de maig els alumnes de Cicle Superior de l’Aleixar vam fer una petita excursió per la zona propera a la riera, on vam poder veure i identificar diverses especies vegetals i gaudir de la natura. Vam sortir a les 9:15 del matí, en un dia solejat però amb molt d’aire, la qual cosa feia que a primera hora la sensació fos de bastant fred. Aquesta sensació aniria convertint-se en calor a mesura que el sol anava pujant. Vam arribar al caminet que porta a la riera, que al no haver plogut  últimament portava poca aigua. Ens vam aturar a mirar una mica i vam veure algues i unes boletes verdes surant a l’aigua anomenades llenties d’aigua. Vam prosseguir la caminada, aturant-nos de tant en tant a identificar plantes i arbres que ens creuàvem pel camí o podíem veure als masos que passàvem: anís, ginesta, llorer, figuera, olivera, avellaner, presseguer, albercoquer, ametller, xiprer, nesprer, llimoner, taronger, etc…  I caminant caminant, vam arribar al mas on viu l’Elena. Ens vam aturar una estona a escriure a les llibretes tot el que havíem vist i a veure els animals de l’Elena, que en  té un munt: galls, gallines, gossos, conillets d’índies, etc. i també vam poder conèixer els seus noms. Després de descansar una mica vam prosseguir la caminada fins arribar a Maspujols, i allí vam esmorzar i descansar a un petit parc. Quina gana que teníem! En acabar, vam pensar en fer una visita a l’escola de Maspujols, ja que allí estudien antics companys nostres i ens feia il·lusió saludar-los. Vam poder veure la seva classe i dir-los hola i va ser molt divertit veure’ls cara de sorpresa. I ja ben descansats, vam iniciar el camí de tornada, a pas una mica més lleuger que a l’anada, ja que havíem de ser a l’hora a l’escola. Mare meva, quina calor que feia! El sol ja estava alt i es notava. Però bé, finalment vam arribar a l’escola, cansats però amb la sensació d’haver passat un matí molt divertit i educatiu.

Eduard López i classe de Cicle Superior de l’Aleixar