EL NOSTRE RELAT DIGITAL

Els alumnes de CM durant el segon trimestre van crear un petit relat digital.

Tot seguit us explicarem en què va consistir.

Tot el grup va llegir un llibre: “I si li fas un petó?”. El llibre l’ha escrit Teresa Blanch. I la il·lustradora Anna Mongay.

Ara explicarem tot el procés de treball per poder crear el nostre relat curt digital.

El llibre de text el vam llegir entre tots.

Quan el vam llegir vam pensar com farien la història de la pel·lícula, si farien:

• un resum de la història
  • Agafarien els personatges i escriurien una nova història
  • Escriurien un altre final
  • Escriurien la continuació de la història.

Per escollir quina seria la millor opció ho vam fer per votacions i tots i totes vam coincidir en agafar els personatges i escriuré una nova història.

Abans de començar a escriuré la història vam fer 3 grups de 5 alumnes. Cada grup va fer una pluja d’idees de cada una de les part. Un cop vam tenir feta la pluja d’idees les vam posar en comú perquè al moment d’escriure la història podíem agafar idees dels altres grups. Abans d’escriuré entre tots vam decidir quins punts es tindrien en compte al moment d’escollir la història, perquè només es faria el relat d’una.

Es tindria en compte:

• Que hi hagués un inici, nus i desenllaç.
  • Que es mantingués el fil de la història.
  • Original

Un pic vam tenir clar com sabia de fer, cada grup va començar a escriuré la història.

Quan la vam tenir escrita, cada grup va llegir la història. A continuació es va votar. Tots van coincidir amb la mateixa.

Tot seguit, vam pensar com representaríem la pel·lícula i vam decidir que cada un de nosaltres dibuixaria els personatges i les lletres (el títol). I les escenes ho faríem amb el playmobil. Després ens vam repartir a sorts els que diria cada u, on la mestra ens va gravar.

Així que tots:

• vam escriuré,
  • vam dibuixar,
  • vam llegir perquè ens gravessin les veus dels diferents personatges i
  • vam fer fotos de les diferents parts de la història.

Després ho vam ajuntar tot i va sortir el nostre relat digital.

“La caiguda de la Rainette”

Per fer la pel·lícula vam estar unes 17 hores.

La pel·lícula que veureu a continuació l’hem fet entre tots els nens i nenes, la mestra només ha ajuntat les veus, els dibuixos dels personatges i les fotos de la història.

RELAT DIGITAL