Sortida Observatori astronòmic Castelltallat – PA Univers

El passat 21/10 vam tenir la sort de visitar l’Observatori Astronòmic de Castelltallat, a Sant Mateu de Bages, amb tot el grup del Pla d’Acció ‘Univers, Ones i Forces’.

En Toni, el responsable de l’observatori, ens va fer donar un tomb pel nostre sistema solar, explicant-nos i comparant les dimensions dels seus planetes i les distàncies entre ells.

Gràcies al programari STELLARIUM també vam poder navegar pel cel profund, i finalment, vam fer una observació del Sol a través de diferents aparells d’augment proveïts de filtres de protecció: vam observar i apreciar de manera nítida les taques solars, així com també les ejeccions de massa coronal.

Us deixem en aquest enllaç un recull fotogràfic.

Esperem repetir l’experiència el proper trimestre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>