SIEI (USEE)

L’Institut de Badalona disposa d’una unitat de suport intensiu per a l’escolarització inclusiva.  Està dotada de recursos humans, tècnics i materials i ajuda en el procés d’aprenentatge de l’alumnat amb necessitats educatives especials al llarg de la seva escolarització ordinària.

Implicacions d’aquest model educatiu d’inclusió:

• Tots els infants aprenen dels seus iguals, i els infants amb discapacitat no són una excepció, encara que tinguin un grau d’afectació important.
  • La inclusió ha de facilitar el seu desenvolupament allà on visqui l’infant, permetent que el coneguin en el seu entorn com a persona. El distanciament facilita els prejudicis i estereotips que l’exclouen del seu entorn.
  • Les discapacitats no anul·len les persones. Els nens i joves amb discapacitat tenen els mateixos drets que la resta: ser feliços, ser tractats amb respecte, estimar i ser estimats, en definitiva tenen un dret bàsic: SER COM SÓN!