Visitem l’Institut Ridaura de Platja d’Aro

El dijous 28 de març vam anar a visitar l’Institut Ridaura a Platja d’Aro per a conèixer el seu projecte educatiu i com treballen la Jornada de Portes Obertes per a l’alumnat de 6è d’E. Primària dels centres adscrits a la seva zona.

Va ser interessant conèixer un centre en un entorn bastant diferent al nostre, voltat de muntanyes i en un edifici nou amb unes instal·lacions que ajuden molt a desenvolupar la tasca educativa.

L’alumnat de primer de l’ESO, repartits en grups, va fer la visita guiada a l’alumnat de sisè pels diferents espais del centre, tot explicant alguns dels projectes i activitats que tenen. Les explicacions van tenir diferents formats depenen de la matèria de que es tractava, des de participació en experiments, explicació de contes, audicions musicals, teatrealitzacions, etc.

Com a projectes que podrien ser exportables al nostre centre ens va agradar la idea de que tot l’alumnat confeccionés el seu “embolicata” per a l’entrepà, el taller d’enigmes a llengua catalana i la quantitat de propostes d’activitats de Servei Comunitari que ofereixen a l’alumnat, entre d’altres.

L’intercanvi d’experiències ajuda a la reflexió de la pròpia pràctica educativa i aporta noves idees que poden donar lloc a nous reptes en el nostre centre.

Agraïm a l’Institut Ridaura la seva acollida i al projecte GEETS la possibilitat de poder fer aquest intercanvi.

El dia 26 d’abril esperarem a membres del seu equip docent per a que coneguin el nostre centre i que puguin veure com celebrem el dia de Sant Jordi amb els resultats dels treballs que estem elaborant dins del projecte Avancem.

Aquí podeu veure algunes fotos de la visita.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *