EL PATI

El pati és un espai a l’aire lliure, assolellat, ple d’oportunitats, d’aprenentatge i de possibilitats per experimentar i descobrir, permet un contacte directe amb la natura i fer activitats a l’aire lliure. És el nostre espai preferit!!!!
Els infants es troben en un espai natural i ric… Llegeix més»

LAB 0-6

Un any més hem tingut la oportunitat de gaudir del LAB 0-6, un recurs de la FUB (Fundació Universitària del Bages). A partir de diversos materials els infants gaudeixen de la ciència i l’experimentació. A través de la manipulació, les comprovacions assaig-error,…els infants van interioritzant… Llegeix més»

LA QUOTIDIANITAT

Les activitats de la vida quotidiana són un dels eixos centrals de l’activitat educativa a la llar d’infants. Des de l’arribada a la llar, la trobada amb l’adult de referència i la resta d’infants, els moments de joc, el descans, el moment de l’àpat, el… Llegeix més»

TOCA/TOCA

A les classes de I-0 (cargols i ratolins) hem dut a terme una activitat basada en la curiositat de l’infant; tocar, pinçar, prémer, buscar… tot un ventall d’accions encaminades en la descobert de l’acció-reacció de les diferents bosses sensorials.
Les bosses sensorials són una proposta de… Llegeix més»

ENS FORMEM PER SER ESCOLA VERDA

Aquest mes de març la Marta Albareda, educadora,  l’Alba Barranco, directora  i la Diana Martínez, ex-educadora, l hem assistit a dues trobades pedagògiques amb altres llars d’infants del Tarragonès, organitzades per Cel Rogent.
La primera trobada va ser a la llar d’infants “El Petits” de Puigpelat,… Llegeix més»

ELS LLIBRES A LA LLAR D’INFANTS

A través dels llibres podem treballar temàtiques molt variades.
Explicar contes o simplement mirar llibres aporta molts beneficis:
-Afavorir el gust per la lectura
-Despertar la curiositat
-Ampliació de vocabulari
-Aprendre a conversar i dialogar
-Potenciar el coneixement de la cultura i tradicions
-Aprendre a escoltar i ser pacients
-Afavoreix que siguin empàtics… Llegeix més»

CARNAVAL SALUDABLE

Un any més el Carnestoltes ha vingut a visitar-nos carregat d’ordres per fer-nos gaudir d’aquests dies. A portat  un  photocall perquè pares, mares, avis, àvies,… a l’arribar o al sortir de la llar puguin fer-se fotos, durant aquests dies tant divertits.
Els infants han experimentatr… Llegeix més»

TRANSFORMEM EL PATI

Continuem amb la transformació del pati. Eliminem els materials i estructures de plàstic per posar noves estructures de fusta i materials naturals on els infants podran gaudir d’un entorn  ple d’oportunitats d’aprenentatge i experiències que fomenten la creativitat i la imaginació, així com l’autonomia i… Llegeix més»

LA MALETA VIATGERA

A partir del segon trimestre les classes d’ I2 (Ànecs i Ponis) hem començat una nova activitat  on treballarem les emocions i els sentiments, és LA MALETA VIATGERA!
Amb aquesta activitat volem:

•    Afavorir la lectura compartida amb els vostres fills i filles.
  •   Expressar i compartir les… Llegeix més»

EL NADAL A LA LLAR

Al desembre  arriba el Nadal a la llar d’infants, les aules  s’omplen de llums i colors i encara que sigui un mes curt, no parem de fer activitats.  A principis de mes arriba el tió, esperat per a tots; cada dia li anem donant menjar … Llegeix més»

ELS HÀBITS

L’adquisició d’hàbits és un procés que requereix  criteris sòlids, paciència, constància i una bona relació afectiva.
Un dels objectius d’aquesta etapa és l’adquisició d’hàbits de convivència i valors, higiene, alimentació i de treball que ajudin els infants a  tenir cada vegada més autonomia personal.
Llegeix més»

A LA LLAR FEM HORT

Després del període d’adaptació, a la llar d’infants, iniciem amb moltes ganes les activitats. Aquest mes d’octubre hem engegat un nou projecte: l’hort.
Vam demanar planter: cols, bròquils i cebes, i els infants de la classe dels Ponis i dels Ànecs, amb molta il·lusió, els van… Llegeix més»

MENÚS MÉS SANS I MÉS SALUDABLES

L’ adquisició d’uns hàbits alimentaris és molt important durant els primers anys de vida ja que proporcionen que el creixement sigui `òptim i alhora els infants tinguin un bon estat nutricional.
A la llar d’infants El Rossinyol, conjuntament amb les altres llars d’infants del Departament d’Educació,… Llegeix més»