Projecte educatiu

La llar d’infants imparteix el primer cicle d’educació infantil de caràcter no obligatori, adreçat a infants d’entre quatre mesos i dos anys. La tasca educativa de qualitat està en mans d’un equip de professionals qualificat que, junt amb les famílies, en un àmbit de participació i confiança mútua, treballen pel ple desenvolupament de les capacitats dels infants.

L’escola és un espai socialitzador i educatiu, on es respecta la coeducació, l’aconfessionalitat i la integració. Així es dóna a l’infant, actiu del seu aprenentatge, uns valors de convivència democràtica, de respecte per la natura i al medi social i cultural que l’envolta.

Dins del marc d’una metodologia constructiva, s’ofereix als infants experiències que promouen el desenvolupament i aprenentatge, potenciant les seves capacitats i oferint a cadascun els reptes i els ajuts que necessita, respectant les seves característiques pròpies.

“APENDRE A APENDRE”

Cada infant és únic i la convivència en grup que li ofereix l’escola suposa un enriquiment personal a partir de les experiències compartides.

“APENDRE DELS ALTRES I AMB ELS ALTRES”

Es dóna molta importància a la cura dels infants, oferint un ambient càlid, alegre, motivador i d’ordre, per donar respostes a les seves necessitats i afavorir la seva autonomia.

“AFECTE, ALIMENTACIÓ, HIGIENE, DESCANS, JOC, MOVIMENT I SEGURETAT

Donem molta importància a la comunicació diària entre l’educadora i els pares. A l’escola es farà el seguiment del desenvolupament del nen/a en cada aspecte del seu aprenentatge afectiu, intel·lectual, motriu, cognitiu, físic i social.

A final de curs es donarà un informe personalitzat de cada infant. Si l’educadora detecta algun símptoma de dificultat en qualsevol aspecte de la maduració s’adreçarà al Centre de Detecció Precoç (CDIAP) de Vendrell, per avaluar al nen/a i si s’escau intervenir de forma adequada i positiva, per aconseguir el seu màxim desenvolupament.

L’assessorament d’aquest centre i les pautes que donen van adreçades tant a l’escola com a la família. A partir de les reunions de classe del tercer trimestre es faran les entrevistes personals.