Eduquem

Línies de treball al Gavot

El principal objectiu de l’educació infantil és facilitar que cada infant es pugui desenvolupar d’acord amb les seves característiques personals, tot promovent les seves habilitats de relació, exploració i joc, és a dir, que pugui desenvolupar les seves capacitats.

 L’equip de professionals del Gavot ens plantegem l’educació d’una manera global. Entenem els infants com un tot i potenciem els diversos aspectes que intervenen en el seu desenvolupament cognitiu, afectiu-social, psicomotriu, i comunicatiu. Esdevenim guia i acompanyant del procés d’aprenentatge, oferint un entorn que afavoreixi la concentració, la descoberta, la interacció i la creativitat.

Els espais i els materials que posem al seu abast responen a la diversitat d’interessos i necessitats. Els infants aprenen a partir de totes les situacions que viuen. En les activitats quotidianes posen en pràctica totes les seves habilitats incipients i extreuen les informacions tant de les situacions espontànies, com d’altres de més planificades.

Apropem l’infant a l’entorn social, cultural i natural. Quan és possible fem petites sortides, passejades i també fem de les festes un espai de trobada i celebració amb les famílies.

Destaquem de manera especial la importància del desenvolupament emocional que, juntament amb el cognitiu, són essencials en la formació de la personalitat.

Posem especial èmfasi en la coeducació, intentant eliminar els estereotips sexistes de les activitats, les relacions socials i  el llenguatge.

Les educadores sabem de la importància del treball en equip. Per això estem obertes a les innovacions del món educatiu i sovint participem en cursos, seminaris, jornades d’intercanvi d’experiències, i portem a terme processos d’innovació permanent al propi centre.

Vetllem perquè la relació entre les famílies i l’escola  es basi  en la cordialitat, el respecte i la confiança mútua.

Començar a venir a la Llar  suposa uns canvis molt importants de relacions per als infants, així com també ho és per a  la seva família i per a les educadores que estaran amb ells.

Tots plegats necessitarem adaptar-nos a la nova situació i, per això, els primers dies de curs tenim programat un horari especial amb la incorporació gradual dels infants, de manera que no coincideixin massa nens i nenes nous a l’hora, ni s’allargui més del compte aquest procés.