Qui som

La Llar d’ Infants Picarol, va ésser la primera escola pública de 0-3 anys que es va crear a Manresa, per part de la Direcció General de Serveis Socials de la Generalitat de Catalunya.

Neix de la necessitat social de tenir escolaritzats els nens/es d ‘ aquesta etapa, provinents del barri de la Sagrada Família i les Escodines , principalment del primer, donat que tenia una població molt jove i per tant l’ índex de natalitat més alt. Fins aleshores hi funcionava la guarderia privada de la Sagrada Família, des de l’any 1968 fins el 1981 en que es va obrir la Llar d’Picarol.

L’any 1981, en que entra en funcionament la Llar d’Infants Picarol, les “guarderies”   depenien del I.N.A.S (Instituto Nacional de Asistencia Social).

L’any 1983, amb motiu de traspàs de les competències autonòmiques, passem a dependre de L’I.C.A.S (Institut Català d’assistència social) fins el juny del 89A partir del gener del 90, queda ja consolidat plenament el traspàs al Departament d’Ensenyament.

El curs 1994/1995 s’aplica el Decret 75/1992, de 9 de març per el qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de l’educació infantil, primària i secundària obligatòria a Catalunya ( infants  de 3-4 anys passen a primària a formar part del 2n. cicle d´E.I.)

Actualment es un centre educatiu públic depenent del Departament d’Ensenyament, que acull el primer cicle d’educació infantil amb infants de quatre mesos fins als tres anys.

La llar d’infants Picarol està situada dins el Parc de Sant Ignasi. L’entorn que ofereix és tranquil i de contacte amb la natura, possibilita sortides i passejades al voltant de l’escola i del barri.