Salut/Informació Malalties

És habitual que durant els primers anys de vida del nadó es posi malalt, sovint a causa del procés de maduració immunològica que tots els infants han d’assumir. Pel seu bé i el dels altres alumnes, si un infant està malalt cal que no assisteixi a la llar d’infants. En el cas que l’infant es posi malalt mentre és al centre, les educadores avisaran immediatament, a la família per tal que l’infant malalt no hagi de quedar-se a l’escola més temps del necessari i pugui marxar a casa.

Amb això, un infant no pot assistir a la Llar sempre que presenti:

1. Qualsevol malaltia febril (Temperatura axil·lar de +37,5 oc en les darreres 12 hores sense antitèrmics). En cas que es reculli l’infant de la llar amb febre o amb algun símptoma citat anteriorment, aquest haurà de romandre a casa com a mínim 12 h en observació sense antitèrmic.
  2. Faringitis bacteriana fins a 24 h després d’iniciar antibiòtic (inclosa l’escarlatina).
  3. Parotiditis (galteres), fins que la criatura estigui asimptomàtica 5- 9 dies de l’inici.
  4. Xarampió, fins a 4-5 dies després de l’inici de l’exantema.
  5. Rubèola, fins 7 dies després de l’inici exantema.
  6. Varicel·la, fins 6 dies després de l’inici de l’exantema o quan tot siguin crostes.
  7. Tosferina, fins 5 dies després d’iniciar antibiòtic
  8.  Hepatitis A, fins 7 dies després d’inici, i no icterícia
  9.  Vòmits i/o diarrees fins remissió.
  10. Impetigen (lesions sobre infectades a la pell), fins a 24 h després d’iniciar    antibiòtic.
  11. Gingivoestomatitis herpètica (múltiples aftes a mucosa oral), fins que estigui curat.
  12. Pediculosis capitis (polls), fins a 24 h després del tractament.
  13. Conjuntivitis, fins que no hi hagi vermellor ni lleganyes (mínim 2 dies després d’iniciar antibiòtic).
  14. Síndrome boca-mà-peu, no cal exclusió, sempre que no hi hagi febre ni malestar pot tornar. (recordeu que temperatura axil·lar de +37,5 oc en les darreres 12 hores sense antitèrmics)

Tot infant que presenti: febre, dificultat respiratòria, trastorn de consciència, vòmits, diarrea amb moc o sang, úlceres bucals no catalogades o conjuntivitis, no pot anar a la llar d’Infants fins a haver estat examinat pel seu pediatre.

L’escola podrà demanar que la família lliuri al centre un informe del/a pediatre, on es faci constar el diagnòstic i la garantia que la malaltia no és contagiosa. Es recomana que si la pediatra li recepta ibuprofèn o antibiòtic que sigui cada 12 hores, així no cal que li administri al centre cap educadora i no heu d’estar amb el medicament amunt i avall. Recordeu que la primera dosi tant d’antibiòtic com d’un altre medicament l’heu d’administrar vosaltres a casa. Sempre que l’educadora ha d’administrar un medicament heu d’emplenar l’autorització.