Derivat de l’evolució de la pandèmia del COVID-19, el Departament d’Educació d’acord amb les autoritats sanitàries pot establir una limitació d’infants per espai.”

LLISTES DEFINITIVES ORDENADES

“Derivat de l’evolució de la pandèmia del COVID-19, el Departament d’Educació d’acord amb les autoritats sanitàries pot establir una limitació d’infants per espai.”

EN PATUFET

PORTES OBERTES VIRTUALS

 

CONTE DEL DRAC AMAT

 

VIDEO EQUIP LLAR D’INFANTS EL DRAC

 

ACTIVITATS PER PODER FER A CASA

Creativitat amb pasta de sal

En moments com aquest pel que estem passant hem d’aprofitar al màxim compartir vivències amb la família.

Una activitat pel desenvolupament motriu fi, percebre sensacions de la vista , el tacte, el gust, potenciar l’atenció,   la creativitat… a més de gaudir d’una bona estona junts JUGANT tots els membres familiars és el modelatge amb pasta de sal.

Ingredients:
2 parts de Farina (farina sense gluten o d’arròs per a infants intolerants al gluten).
1 part de sal
Aigua (aproximadament menys d’una part)

Barrejar la farina amb la sal i anar incorporant l’aigua poc a poc ja que podeu deixar-la més dura o més tova.
Realitzar les vostres creacions amb les mans, es pot fer cargols, estampar les mans, … amb estris de motlles fer figures, estampar joguines petites d’animals en les que quedaran les figures(com els fòssils), aprofitar que ja és primavera per fer floretes, i sobre tot DEIXAR ACTUAR LA CREATIVITAT que es porta dintre de cadascú.
Posar les figures en una safata amb paper de diari i es deixar-les assecar uns dies per després pintar-les.

Si voleu podeu posar-les al forn a uns 100 graus per assecar-les més ràpid .
Recordeu de descansar i meditar, compartir i per estones no fer res per a que els sentits descansin i tornin a reactivar-se.

No fer res, també es fer. Mireu per la finestra i descobrireu un món d’elements que de vegades no percebem per que sempre estem entretinguts en “fer algo” convidem a escoltar el silenci que ens diu molt.

Quedeu-vos a casa 😉

 

Joc de descoberta d’objectes.

És tracta d’un joc on no calen joguines.

Podem oferir a l’infant materials que podeu trobar per casa com per exemple:

-Pots metàl·lics(de llet en pols, de tonyina o olives, …)

-Pots de plàstic(de iogurt, actimel, colacao)

-Taps de suro(de vi o cava)

-Claus i clauers

-Pon pons de llana

-Agulles d’estendre roba

-Tubs de cartró de paper higiènic i cuina

-Cadenes

-Cintes o vetes

-Retalls de roba

-Oueres

-Flameres

-Etc.

Mentre juguen explorant amb els objectes lliurement, els infants es concentren, decideixen quins materials combinen i com, identifiquen i classifiquen qualitats, exerciten la motricitat fina, col·laboren a l’hora de recollir, i gaudeixen de les seves vivencies, entre altres aprenentatges.

 

Experimentació i manipulació amb pell de taronja?

Aquesta és una proposta sensorial lliure, amb la qual els infants construeixen coneixements a través de les pròpies vivències i perceben diferents sensacions.

A més a més, potencien la seva capacitat de concentració, la motricitat fina i la coordinació òculo-manual.

Es poden fer servir estris de la vida quotidiana com ara: pots de fusta o metàl·lics, culleretes, petxines, coladors, etc.

Aquesta activitat, es basa a plantejar un repte i a deixar obertes diverses possibilitats, de manera que sempre donen peu a la iniciativa de l’infant.