Eleccions als Consells Escolars 2023

Benvolgudes i benvolguts membres de la comunitat escolar.

Al llarg d’aquest mes de novembre es duen a terme les eleccions als Consells Escolars dels  centres educatius no universitaris sufragats amb fons públics, dependents del Departament d’Educació de Catalunya. El procés s’adequa al que és marcat a la Resolució EDU/3014/2023, de 30 d’agost.

El Consell Escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa i per aquesta raó és molt important participar activament en l’elecció dels seus membres.

En el cas de l’Institut TIC de Barcelona la composició del Consell Escolar és la següent:

• La persona que exerceix la direcció del centre.
  • La persona que exerceix el càrrec de cap d’estudis.
  • Una persona designada per l’Ajuntament de Barcelona.
  • Una persona representant del PAS.
  • Cinc persones representants del claustre del professorat.
  • Tres persones representants de l’alumnat del centre.
  • Dues persones representants dels responsables de l’alumnat menor d’edat (mares, pares, tutors/res legals). En el supòsit que es constitueixen al centre associacions d’AFA l’associació més representativa, d’acord amb el seu nombre d’associats, designaria una d’aquestes representants.
  • La persona que exerceix el càrrec de la Secretària del centre exercirà el càrrec de Secretària del Consell (amb veu però sense vot); responsable de la redacció i l’aixecament de les actes de les sessions.

Donat que l’Institut TIC de Barcelona és un Institut de nova creació i encara no disposa de Consell Escolar, el nombre de representants a elegir de cadascun dels sectors objecte d’elecció: PAS, professorat i alumnat i famílies és la que s’indica al document de “Convocatòria d’eleccions al Consell Escolar” (publicat al tauler del centre):

Sector alumnat: 3

Sector famílies i representants legals de l’alumnat: 2

Sector professorat: 5

Sector PAS: 1

Fases i calendari

Al nostre calendari es troben publicades les dates més significatives i, si és el cas, els documents de suport.

• Publicació dels censos electorals de cadascuns dels sectors

Els censos electorals de cadascun dels sector es troben publicats a la planta 5a de l’edifici MediaTIC (espais administratius) i poden ser consultats, només de manera presencial, del 6 al 17 de novembre de 2023.

Les reclamacions als censos es podran realitzar entre els dies 10 i 14 de novembre (ambdós inclosos), presentant una instància a la direcció del centre.

• Constitució de les meses electorals

Les meses electorals de cadascun dels sectors es constituiran el divendres dia 10 de novembre en el següent horari:

Sector alumnat: 13:30 h.

Sector famílies i representants legals de l’alumnat: 16:30 h

Sector professorat: 14:30 h

Sector PAS: 11:30 h.

El sorteig per assignar els membres de les meses electorals dels sectors d’alumnat i famílies, que haurien de dur a terme les actuacions indicades a la resolució indicada, es desenvoluparà el dia 8 de novembre a les 11:15 h. La comunicació a les persones assignades es durà a terme per correu electrònic.

• Presentació de candidatures de cadascuns dels sectors

La presentació de candidatures es pot realitzar, fent servir el model normalitzat, del 13 al 16 de novembre (ambdós inclosos), dirigides al president de la mesa electoral corresponent, abans de les 16 h del dia 16 de novembre. La proclamació i publicació de candidatures, al taulell de centre, serà el dia 17 de novembre.

Qui es pot presentar com a candidat/a?

• Sol·licitud d’actuació com a supervisor/a a les eleccions del Consell Escolar

La presentació de sol·licituds (exclusivament pels sectors alumnat i famílies) es pot realitzar, fent servir el model establert, del 13 al 16 de novembre (ambdós inclosos) lliurant-les a les oficines del centre i dirigides al president de la mesa electoral corresponent:

Model supervisió sector alumnat

Model supervisió sector famílies i responsables

• Votacions

Sector alumnat: 23/11/2023 (horari intern a partir de les 11:30 h)

Sector famílies i representants legals de l’alumnat: 22/11/2023 ( de 18:00 h fins 19:30 h)

Sector professorat: 21/11/2023 (13:30 h)

Sector PAS: 21/11/2023 (14:30 h)

Departament d’Educació

Animeu-vos a participar-hi!!!