CFGS Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (ASIX) (ICA0)

[toc]

Introducció

Què estudiaré?

Especialitzem els nostres estudis d’administració de sistemes informàtics en xarxa (ASIX ICA0) en Cloud Computing. Estudiaràs administració de sistemes operatius, de serveis d’Internet, de xarxes, de bases de dades, així com seguretat informàtica, ciberseguretat i cloud computing.

Per què a l’ITICBCN?

Perquè gràcies a l’acord que tenim amb Oracle, pots obtenir les certificacions en Disseny de bases de dades i programació amb SQLProgramació de bases de dades amb PL/SQLFonaments de Java i Programació amb Java.

Perquè treballaràs amb tecnologia Cloud puntera, com AWS. i podràs fer pràctiques a importants empreses del sector.

Perquè el nostre professorat és expert en les matèries que imparteix.

En quin horari?

Les classes a primer de matí en horari de 8:00h a 13:30h i segon curs són a la tarda, de 14:30h a 21:00h.

Durant el segon curs faràs la formació en centres de treball (FCT) o formació DUAL en horari de matí.

En el cas de FCT, faràs pràctiques al matí i classes de tarda de 14:30h a 21:00h.

En cas de formació DUAL, faràs al matí (5 hores) a l’empresa i estaràs 3 hores al centre, de 18:00h a 21:00h.

Objectius

L’objectiu dels estudis és formar professionals amb la capacitat de configurar, administrar i mantenir sistemes informàtics, garantint la funcionalitat, la integritat dels recursos i serveis del sistema, pel que cal aprendre a:

  • Administrar sistemes operatius de servidor, serveis de xarxa (web, missatgeria electrònica i transferència d’arxius, entre d’altres) i aplicacions.
  • Implantar i gestionar bases de dades.
  • Optimitzar el rendiment del sistema configurant els dispositius maquinari, avaluar el seu rendiment i identificar possibilitats de millora segons les necessitats de funcionament.
  • Determinar la infraestructura de xarxes telemàtiques elaborant esquemes i seleccionant equips i elements i integrar equips de comunicacions a aquestes xarxes, determinant la configuració per assegurar-ne la connectivitat.
  • Implementar solucions d’alta disponibilitat, supervisar la seguretat física i assegurar el sistema i les dades.
  • Administrar usuaris per garantir els accessos i la disponibilitat dels recursos del sistema.

Estructura

Duració

2000 hores

Titulació

Tècnic Superior en Administració de Sistemes Informàtics a la Xarxa

1r ASIX
Codi BOE Mòduls professionals Hores
setmana
Hores
centre
Hores empresa Total
0369 Implantació de sistemes operatius 4 132 99 231
0371 Fonaments de maquinari 2 66 33 99
1708 Sostenibilitat aplicada al sistema productiu 1 33 0 33
0372 Gestió de bases de dades + 4 132 66 198
0377 Administració de sistemes gestors de bases de dades 1 33 33 66
0373 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d’informació 2 66 33 99
0370 Planificació i administració de xarxes 4 132 53 185
0179 Anglès professional 2 66 0 66
1709 Itinerari Personal per a l’Ocupabilitat I 3 99 0 99
Total primer curs 23 759 317 1076
2n ASIX
Codi BOE Mòduls professionals Hores
Setmana
Hores
centre
Hores empresa Total
0374 Administració de sistemes operatius 4 132 66 198
0376 Implantació d’aplicacions web 2 66 33 99
0375 Serveis de xarxa i internet 2 66 66 132
0378 Seguretat i alta disponibilitat 2 66 33 99
1710 Itinerari Personal per a l’Ocupabilitat II 2 66 0 66
MPO. Mòdul professional optatiu + 3 99 0 99
1665 Digitalització aplicada als sectors productius 1 33 0 33
0379 Projecte intermodular d’administració de sistemes informàtics en xarxa 6 198 0 198

Sortides acadèmiques

Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic o tècnica superior, que permet accedir:

  • A un grau universitari, amb reconeixement de part dels estudis cursats.
  • A altres cicles formatius per complementar la formació, per exemple desenvolupament d’aplicacions multiplataforma o desenvolupament d’aplicacions web.

Sortides professionals

Aquests estudis et permetran arribar a ser tècnic en administració de sistemes, responsable d’informàtica, tècnic en serveis d’Internet, tècnic en administració de base de dades, tècnic de xarxes, supervisor de sistemes, tècnic en serveis de comunicació

Suplement europeu al títol