La Setmana de la Ciència: Cristal·lografia i Biotecnologia

POSTER_02-web

A continuació us adjuntem la programació de la Setmana de la Ciència que iniciem la setmana vinent, emmarcat en els camps de la Cristal·lografia i la Biotecnologia. Professorat i alumnat hem treballat per fer d’aquesta setmana un moment de descoberta i d’aprenentatges ben especial.

SETMANA DE LA CIÈNCIA 2014: BIOTECNOLOGIA I CRISTAL·LOGRAFIA

dilluns, 17 de novembre

18:00 – FAMÍLIES I ENTORN: I Trobada Comissió Permacultura, Autosuficiència i Transició al Raspall.

Tal com ja es va informar, es tracta de la configuració d’una comissió mixta formada per famílies i alumnes del centre, professorat i professionals de l’institut i Cardedeu en Transició.

L’objectiu de la proposta és la creació d’un espai d’hort i permacultura als aproximadament 800 metres quadrats de que disposem al centre. Un espai d’aprenentatge i d’iniciació a la autosuficiència obert a l’entorn proper. Si voleu participar, esteu convidats i convidades.

dimarts, 18 de novembre

08:00 – 2n B: Ciència al Museu

12:00 – 2n A: Ciència al Museu

Tallers de ciència organitzats al Museu de Cardedeu, amb en Joan Conchello.

dimecres, 19 de novembre

09:50 – 2n D: Ciència al Museu

12:40 – 1r Batxillerat A: Xerrada Marató de TV3 “Les malalties coronàries”

13:35 – 1r Batxillerat B: Xerrada Marató de TV3 “Les malalties coronàries”

Dins les activitats previstes, el Raspall col·labora amb la sensibilització i activitat que es promou a la Marató de TV3, enguany centrat a les malalties coronàries.

dijous, 20 de novembre

08:00 – 3r ESO B: Xerrada Marató de TV3 “Les malalties coronàries”

08:55 – 3r ESO A: Xerrada Marató de TV3 “Les malalties coronàries”

09:50 – 2n C: Ciència al Museu

10:10 – 3r ESO C: Xerrada Marató de TV3 “Les malalties coronàries”

11:30 – Batxillerat: Videoconferència en línia amb la UPC “Aeronàutica, dona i emprenedoria”, a càrrec de la Dra. en enginyeria aeronàutica Mª Ángeles Martín

Més informació a: http://eetac.upc.edu/ca/news/dijous-20-novembre-jornada-dones-enginyeria

12:40 – 1r ESO A. 1r ESO B: “Biociència al segle XXI: Què? Com? Qui?” a càrrec de Jordi Bernués, biòleg cel·lular.

13:35 – 1r ESO C. 1r ESO D: “Biociència al segle XXI: Què? Com? Qui?” a càrrec de Jordi Bernués, biòleg cel·lular.

En Jordi Bernués, biòleg cel·lular i pare d’un alumne de l’institut ens ajudarà a relacionar la biociència al segle XXI amb alguns dels aprenentatges que els alumnes de 1r estan fent a les aules.

divendres, 21 de novembre

I com una de les millors maneres d’aprendre és ensenyar, divendres tenim les activitats científiques entrenivells.

12:00 – 1r i 4t d’ESO: “Els 30 principals”

Els alumnes de 4t han estat preparant activitats de caire científic per als alumnes de 1r d’ESO. Aquest divendres distribuïm tot l’alumnat amb una organització diferent. Els alumnes de 1r d’ESO podran participar i descobrir les diferents activitats, tallers i proves que l’alumnat de 4t ha preparat.

12:00 – 2n i 3r d’ESO: Gimcana Matemàtica

Els alumnes de 3r d’ESO han preparat una gran gimcana matemàtica que l’alumnat de 2n d’ESO haurà de descobrir, investigar i superar. Tot un repte de preparació i de descoberta.

POSTER_01-web