II Xerrada d'Economia Crítica a Batxillerat

Aquest divendres l’àmbit de les C.Socials del centre organitza la 2a xerrada d’economia crítica pels alumnes de 1rB i 2nB de batxillerat. A les 13.15h a la Cantina.
albertsales
‘Saps que tenen a veure les fàbriques de roba amb la fam?, i amb l’explotació sexual?’
Per Albert Sales i Campos.
L’Albert és sociòleg i politòleg. Llicenciat en ciències polítiques i de l’administració per la UPF, Máster en polítiques públiques i socials per la UPF i diplomat en estudis avançats pel departament de teoria sociològica UB. Exerceix com a professor universitari, redactor en diferents webs com robaneta.org i mitjans com eldiario.es. També és coordinador del grup d’investigació de denúncia sobre empreses transnacionals i drets humans en el col·lectiu RETS
En la xerrada s’establirà un col·loqui amb l’alumnat  per tal de donar a conèixer la impunitat amb la que actuen determinades transnacionals del sector tèxtil arreu del món. El ponent ens farà reflexionar sobre aquestes qüestions:
Sabem d’on ve la roba que portem? Sabem qui l’ha fet i en quines condicions? Som conscients que centenars de milers de persones treballen durant jornades de més de 14 hores i cobrant salaris de misèria per confeccionar la roba dels aparadors de les grans empreses de moda?
S’enllaçarà amb diferents conceptes econòmics d’afectació directa en les nostres economies com és la globalització, les externalitats negatives de les transnacionals tèxtils, alternatives de consum en l’àmbit del tèxtil, com ens podem informar sobre la mala praxis d’aquestes empreses…i d’altres aspectes que puguin sorgir durant el debat.
Per saber-ne més: