Esports adaptats a l’Institut

Fa unes setmanes, els alumnes de 3r ESO vam realitzar dues sessions d’educació física destinades a conèixer què són els esports adaptats i practicar-ne dos d’aquests, el golball i el volei adaptat.

El golball l’hem practicat tapant-nos els ulls amb un mocador i ficant una pilota dins d’una bossa per a què quan es llenci faci soroll i les persones que tinguin els ull tapats puguin saber en quina direcció va la pilota i la puguin parar. I el volei l’hem practicat asseguts al terra sense poder-nos moure de la nostra posició i utilitzant els mocadors com a xarxa.

En fer aquests esports, la gran majoria dels alumnes ens vam sentir estranys, una mica angoixats i desorientats, ja que sense la vista i sense mobilitat se’ns feia molt difícil tot. També, vam haver d’adaptar-nos a les normes del jocs, que van resultar ser molt més complicades del que pensàvem.

Ara ja sabem com es juga i ens hem posat al lloc de les persones, que tot i tenir una discapacitat, practiquen esports diversos amb molta habilitat i domini. Creiem que l’activitat va ser molt didàctica i ens va ajudar a ser conscients de l’esforç i dificultats que hi ha al darrere de la pràctica d’aquests esports.

Joselu i Noa