El Pere Calders seleccionat per a la final de la Copa Cangur!

Felicitem els alumnes del Pere Calders que van participar el passat dijous 19 a la Copa Cangur i molt especialment al grup d’alumnes de 1r i 2n d’ESO que van quedar en primer lloc i han estat seleccionats per anar a la final que tindrà lloc a Montmeló el divendres 14 d’abril al matí. El grup seleccionat està format pels alumnes: Artur Hidalgo, Xavier Jordana, Arnau Romero, Víctor Calejo, Héctor Noyola, Dani Salinas i Pau Tous. En el següent enllaç podeu veure el vídeo en el moment en el que se´ls notificava que eren els guanyadors!

VídeoCopaCangur

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i que rep el suport logístic de Isotropic. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip..

En el concurs es presenten 12 problemes (us animeu a resoldre’n algun?) i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles (primera fase). És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.