EDUCACIÓ EMOCIONAL: EXPERIÈNCIA EMOCIONAL DE LA PANDÈMIA

A l’Institut Pere Calders ens prenem molt seriosament com està vivint el nostre alumnat la seva experiència emocional de la Pandèmia. Enguany, dins  del programa d’Educació Emocional que es desplega cada any, s’hi ha afegit l’abordatge emocional d’aquesta vivència tant excepcional que comparteixen tots els nostres alumnes i les seves famílies.

El taller, planteja una sèrie de vivències i dinàmiques que tenen com a propòsit treballar els dos aspectes més importants del seu procés. En primer lloc la gestió de les pèrdues. Concretament treballem tot allò que l’alumnat ha viscut com a pèrdua. Des de les activitats que no han pogut dur a terme i el contacte social que han perdut fins a la pèrdua d’éssers estimats. En segon lloc el treball de  tot allò que ens ha regalat passar per aquesta adversitat. Tot allò que la panadèmia ens ha empès a fer i que possiblement no hauríem fet mai i sobretot, els canvis en positiu que hi ha hagut en nosaltres. El creixement humà i personal que ens ha proporcionat i totes aquelles fortaleses que ens ha permès expressar.

Per aconseguir-ho ens centrem en el treball de les següents competències emocionals: la consciència i la regulació emocional, l’autonomia emocional i les competència per a la vida i el benestar.

En acabar el procés, la idea és tenir una radiografia del que està suposant per part del nostre alumnat la seva vivència i poder reflexionar sobre com podem acompanyar-los de manera positiva.