Planificació i seguiment EDC

Pel que fa a la planificació dels objectius exposats, el curs 23-24 es prioritzaran els següents, que quedaran concretats en les accions específiques indicades a continuació.

1. Promoure l’ús de les eines digitals per optimitzar la gestió del centre: a partir del curs 23-24 s’ampliaran les funcionalitats d’iEduca de forma progressiva per al seu ús entre el professorat, l’equip directiu i la comunicació amb les famílies.

3. Crear una cultura digital de centre per millorar la competència digital del claustre i l’alumnat: el curs 23-24 començarà amb la difusió dels principals punts de l’estratègia digital de centre entre els membres de la comunitat educativa. Per una banda, es comunicarà al claustre i se’l farà partícip de les accions que es té intenció de dur a terme per recollir les diferents esmenes al Pla d’Estratègia Digital i redactar una versió definitiva. Aquesta versió definitiva es farà arribar a les famílies i a l’alumnat a través del Consell Escolar.

4. Promoure el bon ús de les eines digitals per part de l’alumnat: en el curs 23-24, es pretenen incorporar al PAT (Pla d’Acció Tutorial) accions específiques sobre el bon ús de les eines digitals, així com portar a terme jornades adreçades a les famílies amb sessions d’experts i  espais d’intercanvi d’experiències entorn aquest bon ús. Aquestes accions, han de permetre obrir un procés de reflexió a les tutories que es materialitzi en un decàleg de centre de bones pràctiques sobre la utilització de les eines digitals.

5. Millorar l’ús i la seguretat de les dades de centre: en aquest sentit, durant el curs 23-24 es duran a terme dues accions diferenciades: per una banda, complementar i millorar el Pla de Comunicació actual tenint en compte la versió definitiva de l’EDC elaborada pel claustre i fent especial èmfasi en la comunicació amb les famílies. I, per altra banda, crear i compartimentar una carpeta de Google Drive de centre que permeti una millor gestió i protecció de les dades que utiltiza el professorat i el PAS.

Els objectius 2 i 6 d’aquesta estratègia digital es treballaran a partir del curs 24-25.

Per a cadascun dels objectius de l’EDC s’han dissenyat les activitats que han de permetre el seu assoliment. El disseny d’aquestes activitats es presenta en format de fitxes i es detalla la seva temporització, els recursos necessaris pel que fa a infraestructures, maquinari, recursos humans i temporals…

També es concreten indicadors d’assoliment, que han de mesurar la quantitat del que s’ha fet (abast), com ara el nombre de participants, % d’alumne implicats, etc. o indicadors que han de mesurar la qualitat d’aquestes activitats.

Totes les activitats, en funció de la seva temporització, han de veure’s reflectides en els corresponents plans anuals (PGA) que correspongui en l’abast temporal que contempla el conjunt d’activitats de l’EDC.