L’alumnat de segon de batxillerat va visitar les Terres de l’Ebre

Saber què representa ser un soldat, entendre què és una trinxera i per què a casa nostra hi va haver un enfrontament llarg i sagnant: la sortida a les Terres de l’Ebre ens ha permès submergir-nos en un dels episodis més transcendentals de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l’Ebre.

Acompanyats de dues persones historiadores, la nostra ruta va començar al pas de barca de Miravet sobre el riu Ebre. Recreant els moviments fets pels soldats durant el conflicte, vam passejar pels carrers enrunats del poble i vam visitar els seus punts estratègics, utilitzats durant el conflicte.

A continuació, vam visitar les trinxeres de les Devees, refugi aixecat pels soldats que encara es conserva com a punt clau per entendre la batalla. Vam observar el paisatge que va ser escenari de combats intensos per aprendre quin paper hi van jugar les diferents brigades.

Finalment, vam fer parada al Memorial de les Camposines, un espai de record i homenatge a tots aquells que van perdre la vida en la batalla. Aquest moment ens ha convidat a reflexionar sobre la importància de la memòria històrica i la necessitat de mantenir viu el record d’aquells fets per evitar que es repeteixin.

Aquesta experiència ens ha ajudat a entendre millor la Guerra Civil i el seu impacte a les Terres de l’Ebre. Més enllà de les dades històriques, hem pres consciència del patiment humà i de la
importància de mantenir la democràcia i la pau.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut