3r any: Consolidem el GEP i esdevinguem un centre plurilingüe

L’institut Joan Segura I Valls – com ja hem deixar palès en dos articles en els últims anys – és un centre GEP, és a dir que participa en el Programa Generació Plurilingüe (abans Grup Experimental Plurilingüe)

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica. Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, a acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi.

La durada del programa és de tres cursos escolars i ens ha arribat el moment de consolidar-lo.

Durant el primer i el segon any de GEP algunes professores del centre  van rebre formació AICLE per tal d’impartir una part de la seva matèria en llengua anglesa. Dins el projecte també vam dissenyar estratègies per utilitzar les diferents llengües dins i fora de l’aula i per a caminar cap a un plurilingüisme , partint de la base que la llengua no s’aprèn de forma aïllada sinó en el marc de diferents matèries i tipologies textuals.

El programa ha vingut per quedar-se i lluitarem per mantenir i ampliar els objectius proposats. De cara al curs 2019-2020, entre altres actuacions, volem destacar l’ampliació del nombre d’unitats de socials i tecnologia impartits en llengua anglesa. També us volem dir que engegarem el curs amb un/a auxiliar de conversa – gràcies a la subvenció de l’AMPA- i que el/la compartirem amb l’escola pública Cor de Roure. Això suposarà una immersió lingüística per a tota la comunitat educativa. Gràcies per fer-ho possible!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut