Adéu, any Espriu!

Adéu, any Espriu!

per S'ha esborrat l'usuari -
Nombre de respostes: 0

L'Any Espriu ha acabat. Però no deixarem enrere la seva tasca. Ni els seus poemes, ni la seva prosa, ni el seu afany per salvar els mots i conservar les paraules que ens són pròpies. Per això hem demanat als alumnes de  l'Institut quins mots salvarien, i hem pogut veure propostres com aquestes:

          SENTIMENTS      LLAMINADURES           FIDELITAT           CREURE            MEUCA

                 LLIBERTAT                     SEMPRE                XITXAREL·LO        ESBERLAR

           BALIGA-BALAGA           GEMEC             ATZUCAC         APROVAR         SOMRIURE

 Recordem les paraules d'Espriu:

 Salvàvem els mots                                Sentir només, saber de cada cosa

de la nostra llengua                               el nom senzill, el simple nom.

el meu poble i jo.                                 (Els jacints)

(El meu poble i jo)

 

Però hem viscut per salvar-vos els mots,              Ni amb aquest cant de tan perfecta escola,

per retronar-vos el nom de cada cosa.                 ni amb mots apresos al més savi lèxic,

(Inici de càntic en el temple)                              ni amb rares pauses o subtils silencis,

                                                                           no esgotaràs tots els noms de la mort.

                                                                           (Noves paraules d'Agur)

salvar mots