Aquest 18 de desembre, hem participat, juntament amb altres instituts, en la Jornada Joves per la Memòria històrica Xarxa Mai Més. Aquesta jornada ha estat organitzada per l’Amical de Mauthausen, en l’espai Born de Memòria, a Barcelona.
A més de tres alumnes de 1r de batxillerat, que formaran part de l’expedició espanyola en el 80è aniversari de l’alliberament del camp d’extermini. el maig de 2025, també hi han participat les quatre alumnes de 2n de bayxillerat que van anar a Mauthausen el maig de 2024, i que a més han compartit, amb altres joves vinguts de diferents indrets, experiències de treball de memòria històrica, a partir de situacions personals o familiars de l’alumnat participant.
Agraïm a l’Amical de Mauthausen l’organització d’aquesta onzena jornada. La considerem molt necessària, ja que la recuperació de la memòria consolida valors democràtics, sobretot en aquests temps d’extensió de l’extrema dreta i dels seus valors antidemocràtics.
A la barbàrie i a la negació dels crims del feixisme, se’ls combat amb memòria i valors democràtics.
