Engeguem els Ambients de Cicle Inicial

Aquest trimestre hem posat en marxa els Ambients de Cicle Inicial, una proposta que dona continuïtat pedagògica al treball iniciat a Infantil i que reforça els vincles entre tots els nens i nenes del cicle. Els infants gaudeixen de dues tardes setmanals —3 hores en total— d’interacció, descoberta i aprenentatge compartit.

El joc simbòlic hi té un paper essencial, ja que afavoreix l’autonomia, la creativitat i el desenvolupament integral dels infants. Per això oferim espais on puguin triar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, interactuar i compartir. La lliure elecció permet que cadascú esculli l’ambient al que vol anar fins a completar els grups, d’uns 16 alumnes. Un cop a dins, la lliure circulació facilita que cadascú segueixi el seu ritme i interessos.

Els ambients d’aquest curs són ben variats i enriquidors: 

  • L’Atelier (artístic)
  • El Barri (joc simbòlic)
  • Escenari Obert (literari)
  • Món en Construcció (construcció)
  • Explora! (científic). 

Uns ambients que esdevenen moments màgics on cada infant pot sentir-se capaç, valorat i protagonista del seu aprenentatge.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut