Sortida 4t d’ESO amb la gent gran de Torrelles

El passat divendres, per tancar la setmana durant la qual vam compartir experiències amb la gent gran de Torrelles, l’alumnat de 4t d’ESO de la Comunitat de Joves va participar en un emotiu acte de memòria al Parc de Can Sostres, a l’Espai de Memòria Democràtica, en homenatge a en Baldiri Casas Caralt, torrellenc deportat als camps nazis.

L’acte va comen

çar amb la rebuda de l’alcaldessa, Sra. Mireia Falgàs Marco, acompanyada del regidor de la Gent Gran, Sr. Joan Juncà, que van presentar el sentit d’aquest espai de memòria i els seus elements: el banc de la memòria, la placa commemorativa i la llamborda provisional, a l’espera de la instal·lació d’una llamborda commemorativa (Stolperstein). També van explicar què eren els camps de concentració i la història d’en Baldiri Casas Caralt, nascut a Torrelles l’any 1902, deportat a Mauthausen el 1940 i posteriorment traslladat a Gusen, on va morir el 3 de novembre de 1941.

A continuació, a l’Espai de la Gent Gran, el seu nebot, el Sr. Jordi Roma, va compartir records i vivències familiars. Tot seguit, avis i àvies de Torrelles van explicar les seves experiències durant la Guerra Civil i la postguerra, generant un espai de diàleg amb l’alumnat. Durant aquest moment, també van voler encoratjar els joves, recordant-los que són el futur i que tenen la responsabilitat i la força per lluitar perquè no es repeteixin les injustícies i barbaritats que ells van viure.

L’acte va continuar amb la lectura de poemes per part de l’alumnat i de la gent gran, i va culminar amb una ofrena floral davant la placa en record d’en Baldiri Casas, acompanyada d’un sentit minut de silenci.

Volem agrair especialment a Nolasc Tusell que ens hagi compartit algunes de les imatges que podeu veure en aquest post.

Un dia ple de memòria, respecte i aprenentatge compartit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>