Mediació

Què és?

La MEDIACIÓ és una manera de resoldre els CONFLICTES nosaltres mateixos i amb l’ajuda d’una altra persona fent ús del DIÀLEG, per tal d’arribar a un acord satisfactori.

La MEDIACIÓ sempre és CONFIDENCIAL i VOLUNTÀRIA.

Per què serveix a l’institut?

La MEDIACIÓ és una manera de resoldre els problemes per nosaltres mateixos PARLANT i fent PACTES.

Els mediadors som companys que ens hem format per escoltar els problemes i ajudar a trobar solucions en benefici de tothom.

No jutgem, ni critiquem, ni castiguem, ni aconsellem.

Com funciona?

Si tens un conflicte i VOLUNTÀRIAMENT vols aprofitar el recurs, l’equip de mediació  organitzarà una trobada per ajudar-te a resoldre el vostre problema, en garantiran la CONFIDENCIALITAT i vetllaran perquè l’ACORD sigui EQUITATIU.

Com accedir a la mediació?

Pots contactar amb alguna mediadora o mediador del centre i/o amb el vostre tutor/a.

També pots dipositar la teva petició per escrit a la BUSTIA DE MEDIACIÓ que hi ha consergeria.

Trobaràs tota la informació sobre l’equip de mediadors d’aquest curs a la cartellera de mediació.

Qui forma l’equip de mediadors?

El formem alumnes de 4rt ESO i 1r i 2n de Batxillerat que hem rebut  FORMACIÓ per fer de mediadors escolars.

Activitats:

L’equip de mediadors i mediadores del centre al llarg del curs participen en diverses activitats de formació i coordinació amb altres centres educatius que també disposen de servei de mediació:

• FORMACIÓ DE NOUS MEDIADORS: es tracta d’una formació de 30 hores que rebem alumnes de 2n d’ESO interessats en la mediació. Un cop finalitzada la formació, de manera voluntària passem a formar part de l’equip de mediadores i mediadors escolars del centre.
  • CELEBRACIÓ DEL DIA EUROPEU DE LA MEDIACIÓ: el 21 de gener programem diverses activitats per promoure i difondre el Manifest institucional del Dia Europeu de la Mediació. Aquest defensa el principi de participació directa i una responsabilització de cada un en la resolució dels propis conflictes. La mediació implica un canvi cultural.
  • TROBADA DE LA XARXA DE CENTRES MEDIADORS DE SECUNDÀRIA DE L’HOSPITALET: el mes de maig participem en aquesta trobada, al Parc de Can Boixeres, amb 13 centres de secundària més. En aquesta jornada reflexionem en grups sobre la tasca de mediació i aprofitem per fer intercanvi d’experiències. Podeu veure el vídeo de la darrera trobada en aquest enllaç.