Aquest mes de gener els alumnes de 3r d’ESO han fet el taller “Per què no em contestes?”.
Aquest taller està dins del programa Educació per l’Acció Crítica que gestiona l’ajuntament de Vilassar de Mar i que ens porta a dos grans actors de teatre al centre per a partir de tres escenes on es representen conductes habituals generades per l’abús de les xarxes socials obren un espai de debat i qüestionament dels nostres comportaments.
Les situacions que han representat els actors permeten que després facin als alumnes preguntes interessants i molt actuals. Alguns exemples:
- Què pensem quan no ens responen immediatament a un WhatsApp o missatge?
- Ens angoixa fer activitats on estem desconnectats per unes hores?
- Com gestionar una parella que ens demana les contrasenyes com senyal de confiança?
- Com podem actuar per ajudar a algú que està sent víctima d’una difusió a les xarxes de la seva intimitat?
La feina dels actors Pau i Júlia ha estat molt interessant ja que amb professionalitat i humor plantegen als alumnes inquietuds i conflictes que hi ha en el dia a dia de l’adolescent.
Des del professorat i alumnat del Vilatzara volem donar les gràcies per la xarrada que valorem molt positivament.


