Alta participació d’alumnes del Vilatzara al certamen literari “Vilassar de Noir”

Prop d’una trentena d’alumnes del centre han pres part al certamen de relats de gènere negre. L’organització, a més, ha allargat el termini de presentació de textos fins el dilluns 8 de novembre.

El festival de cinema i de literatura negra “Vilassar de Noir” ha esdevingut ja un clàssic de la literatura al Maresme. La participació d’alumnes de l’Institut Vilatzara en la secció literària del certamen s’ha anat consolidant durant els darrers anys i aquest 2020 s’hi han presentat prop d’una trentena de textos de creació pròpia de l’alumnat, amb textos centrats en el misteri, la intriga i el crim.

El nivell de participació aquest 2020 és proper al del curs anterior, un fet rellevant tenint en compte que les mesures Covid-19 han fet inviable l’activitat de presentació i dinamització del concurs que tradicionalment s’ha fet des de l’organització dins les instal·lacions del centre. És per això que des de l’organització del certamen s’ha agraït la implicació del Vilatzara en aquest esdeveniment literari.

L’organització, a més, ha optat per allargar el termini de presentació de textos al concurs. I és que el festival, previst per aquest cap de setmana, s’ha hagut de suspendre temporalment per les limitacions imposades davant el risc de contagi del coronavirus. Per tal de poder-s’hi presentar cal escriure un relat de gènere negre, amb una extensió màxima de tres pàgines i enviar-lo al correu vilassardenoir@gmail.com. Els tres relats guanyadors seran premiats amb vals per a la Llibreria Índex per un valor 60, 50 i 40 euros.