Jornades Tècniques del departament d’Administratiu

Durant la setmana del 18 al 22 de març, el departament d’Administratiu ha celebrat les Jornades Tècniques d’enguany, que han permès acostar l’alumnat a la realitat de diverses empreses i institucions, així com ampliar els seus coneixements en diversos àmbits professionals.

Pel que fa a l’alumnat de primer de Gestió Administrativa, vam tenir l’ocasió de participar en dos tallers d’educació financera “L’economia al teu dia a dia” i “Endeutar-se amb seny”, a càrrec d’EFEC. Ja fora del centre, vam dur a terme sortides formatives tant a l’Ajuntament de Salt, on vam conèixer la realitat de l’administració pública més propera a la ciutadania, com a l’Agència Tributària, on vam aprendre el seu funcionament i les oportunitats laborals que ofereix. També el matí, l’alumnat de primer d’AFI va realitzar dues sortides: una per visitar l’Audiència Provincial de Girona, on vam assistir a dos judicis i vam conèixer els diferents espais de la institució, i l’altre per conèixer l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Generalitat de Catalunya, així com el seu arxiu.

Pel que fa a la tarda, l’alumnat de segon de Gestió Administrativa va rebre formació en cardioprotecció a càrrec de l’associació SAMS, i va participar també en un taller digital i d’eines virtuals a càrrec de l’Agència Tributària. Així mateix, de forma conjunta amb segon d’Administració i Finances, els dos cicles van compartir una xerrada sobre la Seguretat Social i les mútues d’accidents de treball a càrrec de FREMAP, així com una conferència sobre Dret i relacions laborals per part de l’advocada Marta Araus, en què es va plantejar la simulació d’un cas pràctic de conflicte entre empresa i treballadors. Finalment, les jornades van comptar també amb un darrer taller d’EFEC, “El forn de la Patrícia”, per treballar l’emprenedoria i l’autoocupació. Tot plegat, ens ha permès aproximar-nos i conèixer la realitat de diferents empreses i institucions des d’un punt de vista transversal i participatiu.

Properament, us compartirem les jornades tècniques de la família de Serveis a la Comunitat.