XERRADA SOBRE ROBA SOSTENIBLE A 2N BATX

L’alumnat  de 2n batxillerat ha pogut gaudir d’una xerrada sobre roba sostenible que s’enquadra dins l’assignatura optativa dels ODS (Objectius de desenvolupament sostenible).

Les conferenciants, Sonja i Fiorella, són ex-dissenyadores amb 15 anys d’experiència en el camp de la moda (Mango, Reebok..), que un cop van observar les pràctiques abusives i nocives per alguns treballadors i pel medi ambient, van decidir canviar de feina. Van crear el “Club de la moda sostenible” amb l’objectiu d’aixecar consciències contra el canvi climàtic.

Una de les històries que més va impactar als alumnes va ser que cada any es llencen a l’abocador 100 milions de tones de roba de segona mà que, malauradament, acaben al desert d’Atacama a Xile.

D’altra banda, la indústria tèxtil és la causant del 8-10% de l’efecte hivernacle. A més a més ens van explicar que empreses com la Shein produeixen uns 1000 ítems al dia (ultra fast fashion) i que altres companyies com la Reebok que tradicionalment feien de 4 a 6 col·leccions a l’any van anar incrementant el ritme de producció i cada cop exigien treure més col·leccions a l’any, passant de 6 a 52 en un any (1 nova col·lecció per setmana!).

En conclusió, fan una crida perquè governs, empreses i consumidors vagin conscienciant-se i implementant tots els ODS.

Moltes gràcies Fiorella i Sonja per la xerrada! Departament d’Anglès