Sortida a Barcelona dels alumnes de 3r d’ESO

Avui els alumnes de 3ESO han pogut gaudir d’una sortida a “Les Golondrines” i als edificis barrocs de Barcelona. A les Golondrines ens han mostrat els diferents tipus de vaixells que descarreguen mercaderies al nostre port, com per exemple els “Ro Ro” que transporten exclusivament vehicles. D’altra banda els vaixells que transporten cereals o soja. Poden arribar a portar fins a 35.000 tones de cereals (70% per als animals i 30% per al consum humà), triguen 96 hores en descarregar i van a parar a unes grans sitges. També hem vist els vaixells que carreguen contenidors amb mercaderies provinents de tot el món (de més de 300 països diferents). Hem pogut passat per davant de l’antic port comercial, avui dia un port esportiu.

En tercer lloc, hem vist els creuers per passatgers explicant-nos curiositats com que poden arribar a transportar fins a 7.000 passatgers i són com una petita ciutat flotant on pots trobar des de cine, teatre, rocòdrom, carrusel, etc.. o que hi ha un “cap xef” que sota d’ell té 90 xefs! Us imagineu donar de menjar a 7.000 persones cada dia, una tasca gens fàcil! Una explicació molt interessant i que podem connectar amb la part de geografia de 3r.

A més a més, després hem visitat edificis emblemàtics del Barroc com per exemple la Basílica de la Mercè, el palau de la virreina de la Rambla, Palau Moja o l’església de Betlem. El Barroc no va tenir una gran difusió a Catalunya però, no obstant això, hem gaudit dels quatre edificis que encara es conserven molt bé. El Barroc fou una eina de propaganda de la Contrareforma i per això tendeix a ser exagerat o dramàtic en les seves formes i alhora va abarcar moltes facetes: escultura, arquitectura, pintura, música… Un dia genial!

Laia Prat, Neus Fernández i Eva Giner – Dep socials