Projecte Erasmus

El dos professors que van participar en el projecte Erasmus valoren molt positivament la seva estància a Suècia.

Han estat uns dies molt interessants i ens ha servit per poder copsar de primera mà com es treballa en un centre com el Karolinska gymnasiet d’Örebro. El professorat ens ha tractat molt bé i sempre ha estat disposat a mostrar les seves activitats a l’aula.

Com a punts a destacar diríem:

1.- La inversió econòmica i recursos dels quals disposa cada centre. L’educació és gratuïta, disposen de material escolar, menjador gratuït per l’alumnat i també d’una cafeteria amb preus adaptats a l’alumnat.

2.- Hem pogut entrar a les matèries d’Espanyol, Anglès avançat, C.Experimentals, Música i reunions del professorat. La disposició de moltes aules és semblant al treball en grups, perquè es crea un bon debat a les diferents activitats que realitzen.

3.- L’alumnat utilitza tant les TAC per a l’elaboració de materials i activitats d’aula com l’ús de llibretes per a prendre apunts.

4.- Hem creat vincles i esperem poder realitzar futures col·laboracions amb el centre, o d’altres centres del voltant, interessants en l’intercanvi d’experiències d’aula i que siguin enriquidores per al nostre alumnat i professorat.

Josep Dalmau i Gerard Morro / Institut Torre del Palau