Premis Joana Biarnés 2022 als treballs de recerca d’alumnes de Batxillerat

El Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya ha acollit aquest dimecres l’entrega dels Premis Joana Biarnés 2022, als treballs de recerca dels alumnes de Batxillerat, dels Instituts de Terrassa, Matadepera i Viladecavalls. Aquesta és la segona edició, la primera presencial, d’uns premis que porten el nom de la pionera fotoperiodista terrassenca.

Uns reconeixements que busquen despertar l’interès dels joves en la recerca i incentivar-los a millorar els resultats en la seva trajectòria acadèmica. A l’acte hi ha participat el marit de Biarnés, Jean Michel Bamberguer, que com els valors de la seva dona, ha esperonat als joves en l’esforç, la perseverança i la tenacitat.

La regidora d’Educació ha destacat la importància de la recerca per a l’evolució de la societat. En total en els premis de recerca de Batxillerat Joana Biarnés, hi han participat 46 alumnes de 14 centres d’ensenyament, amb un total de 30 treballs. Tots els originals s’han publicat en un llibre al qual s’hi pot accedir a través d’un codi QR. L’acte ha acabat amb l’actuació d’una banda de música d’alumnes de l’Institut Jaume Cabré.