Museu de les Matemàtiques

Els dies 24 i 25 de maig, els alumnes de 2ESO van embarcar-se en una emocionant aventura matemàtica al Museu de Matemàtiques de Catalunya. Amb els sentits en alerta i la curiositat a flor de pell, van entrar en un món ple de descobertes i exploracions.

Des del moment en què van creuar el umbral del museu, els esperava un avís especial: “NO TOCAR? Aquesta frase estava prohibit aquí”. Amb una gran somriure, els alumnes van entendre que aquest lloc era diferent a tots els altres museus que havien visitat abans.

Amb activitats de manipulació interactives i experiències pràctiques, els alumnes van poder veure, tocar i jugar amb les matemàtiques. Van explorar les propietats geomètriques a través de construccions de polígons i cossos tridimensionals. Van experimentar amb fraccions i proporcions mitjançant jocs i puzzles interactius. Van descobrir la màgia dels patrons matemàtics en una instal·lació artística fascinant.

La visita al Museu de Matemàtiques de Catalunya va despertar la seva imaginació i va canviar la seva percepció de les matemàtiques. Les fórmules i els números es van convertir en aventures i desafiaments estimulants. Van comprendre que les matemàtiques estaven en tots els llocs i que podien ser divertides i apassionants.

Els alumnes de 2ESO van sortir del museu amb els ulls brillants i el cor palpitant. Van portar amb ells un bagatge de coneixements i experiències que els acompanyaran en el seu camí matemàtic. Aquesta visita els va recordar que les matemàtiques no només eren números abstractes als llibres de text, sinó una part viva i emocionant del seu entorn.

Ara, amb un nou entusiasme, els alumnes estan més preparats per afrontar els reptes matemàtics que els esperen. Ja no hi ha “NO TOCAR”. Són lliures per explorar, aprendre i gaudir del meravellós món de les matemàtiques.

Autors/es: Dep de matemàtiques