Graduació 4t ESO

El passat dimarts vam cel.lebrar la graduació dels nostres alumnes de 4t d’ESO. Va ser un acte molt emotiu en el que professors i alumnes van fer diferents discursos i també es van repartir les orles.

A continuació mostrem l’emotiu discurs de la Coordinadora, Montse Exposito.

DISCURS GRADUACIÓ

ahir em comentava una companya vostra que recordava quan l’Evaristo us va donar la benvinguda a 1r, i us va dir que éreu una promoció molt nombrosa. Les seves ganes de començar el curs, de pujar sola a l’autobús, … quantes coses han passat des de llavors.

Parlo en nom propi i de l’equip de professors i professores, i voldria

– felicitar-vos, per la feina feta i els vostres esforços durant un curs que ens ha posat a prova en moltes ocasions

– felicitar i agrair a tots aquells i aquelles que heu fet un ús responsable, conscient i solidari de la mascareta, sense que calgués avisar-vos, perquè heu entès des del començament que tots i totes som part de la solució. Heu demostrat que quan s’han de prendre mesures pel bé de la comunitat, podem comptar amb vosaltres.

Ha estat un curs en el que hem compartit coneixements, alegries, satisfaccions, amors, decepcions, i …. alguna que altra tristesa. Un any on tots i totes, i malgrat tot, hem crescut a nivell personal i intel·lectual, i es pot dir ben bé, que ens ha fet més forts.

Comença una nova etapa, tant pels que us quedeu amb nosaltres com pels que marxeu, a partir d’ara les vostres decisions marcaran el vostre camí. Com us han dit a castellà: «Caminante no hay camino, se hace camino al andar.»

Des de l’experiència deixeu-me que us doni uns consells:

Sigueu vosaltres mateixos, no deixeu que ningú us aparti de les vostres fites. Lluiteu pels vostres somnis.

Del cel només cau la pluja. Recordeu que és amb esforç i treball com s’avança en el dia a dia. Sigueu constants i no defalliu.

Mantingueu sempre la il·lusió de fer coses, així continuareu creixent com a persones.

Planteu cara als problemes, no deixeu que us aturin. Busqueu-ne la solució i traieu l’aprenentatge. Tot suma.

No prejutgeu, penseu que tots i totes tenim qualitats i defectes.

Sigueu homes i dones ferms, respectuosos, lluitadors, … però sempre amb un somriure a la cara.

Conserveu la vostra alegria i il·lusió  continueu encomanant-la a aquells que us envolten.

I per acabar, crec que les paraules de la Malala fan un bon resum: one child, one teacher, one book, one pen can change the world.

Us desitgem que els vostres somnis es facin realitat.