Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

El dia 11 de febrer va tenir lloc  l’activitat #100tífiques coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, 476 científiques van fer xerrades a 427 escoles i instituts d’arreu de Catalunya de forma simultània, amb l’objectiu de fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i nens del nostre país.

L’activitat, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament

d’Educació de la Generalitat de Catalunya, reivindica el paper estratègic de les dones a la ciència actual i crea xarxa entre científiques d’acadèmia i empreses.

Els nois i noies del nostre centre van tenir l’oportunitat de fer una xerrada on line amb una d’aquestes dones científiques. Es deia Lucía Román investigadora de l’IBEC (Institut de bioenginyeria de Catalunya)

La Lucia és graduada en bioquímica, màster en microbiologia aplicada a la salut pública i investigació de malalties infeccioses i treballa en un grup de recerca sobre nanomalària (aplicació de la nanotecnologia en tractaments dirigits contra la malària).

La xerrada va ser molt interessant. Els alumnes en acabar li van fer preguntes sobre la seva vocació i sobre si es sentía valorada com a dona científica.

Ella ens va explicar que la vocació li venia des de petita i que avui, encara que hi ha moltes dones científiques, poques ocupen encara càrrecs rellevants en el món de la investigació. També ens va comentar la dificultat de conciliar, encara avui, la vida familiar i la maternitat amb la seva feina.

Esperem que d’aquesta i de properes xerrades apareguin noves vocacions científiques i que la tasca de les dones que es dediquen a la ciència es conegui cada vegada més.

Animeu-vos la ciència i la tecnologia són genials!