Crownfunding MATERNITAT SUÏSSA D’ELNA

L’institut Torre del Palau visitem la Maternitat Suïssa d’Elna des de fa més de 10 anys dins el projecte de Memòria històrica que treballem a 4t d’ESO. Molts alumnes hi han anat i tots han enmudit escoltant l’Assumpta Montellà quan ens ha explicat tot el que va passar a Argelers i a Elna.
AVUI LA MATERNITAT SUÏSSA D’ELNA ENS NECESSITA, PER QUÈ?
A l’edifici s’han detectat uns problemes estructurals a conseqüència de l’enderrocament d’una de les 4 torres, no fa pas massa anys. És per això que s’han endegat diversos projectes de Crownfunding, per a salvar la maternitat.

QUÈ ÉS I VA SER LA MATERNITAT?
L’edifici de la Maternitat Suïssa d’Elna va acollir més de 600 mares de les platges d’Argelers i fugitives jueves del règim Nazi. La suïssa Elizabeth Eidenbenz va endegar un projecte d’acollida de mares per a que puguessin parir en condicions dignes. La seva tasca va fer possible que 595 nens i nenes nasquessin i sobrevisquessin a l’horror que els condemnava a una mort segura. Una terrassenca, la Rosa Maria Font hi va néixer.

Us adjuntem el link on s’explica i podeu col.laborar. Moltes gràcies.

Cordialment

Helena Gallart