Audioconte a 1rESO

A primer d’ESO, a l’assignatura de Llengua castellana els alumnes han gravat un audioconte amb edició d’àudio afegint música o efectes especials.

Els alumnes havien de fer un conte: podien recrear un conte clàssic, podien fer un conte fantàstic, de terror… la temàtica era totalment lliure, però s’havia de seguir l’esquema narratiu d’introducció, nus i desenllaç i era molt important la interpretació i entonació durant la lectura. L’objectiu no era fer una lectura gravada del conte sinó una interpretació, una lectura “dramatitzada”.

Durant el tercer trimestre havíem llegit a classe “Melocotón en almíbar” de Miguel Mihura que va agradar molt justament perquè els alumnes van introduir-se a les personalitats dels personatges canviant les veus i interpretant, no només llegint. Llavors va sorgir el petit projecte d’audioconte per a continuar amb el treball de dramatització que els ajudava, a més, a entendre millor la lectura i les pautes per a crear personatges “amb vida”.

Una parella d’alumnes de 1er D, Estela Morales i Guim Novellon, van fer un audioconte de 10. Van fer la tasca amb molta il·lusió, aprofitant molt bé les hores de treball a classe. L’Estela té unes capacitats narratives fantàstiques i en Guim va demostrar quan llegíem l’obra de Mihura la seva capacitat de dramatització ficant-se a la pell d’una dona gran que va fer gaudir molt a tots els seus companys.

En aquest cas, van fer parella i van crear un audioconte de terror de 10.

S’adjunta arxiu.