Preinscripció escolar 2020-2021 (Cicles Formatius/Batxillerat)

Ateses les circumstàncies excepcionals d’aquest curs durant el període de preinscripció i per tal de reduir la mobilitat de persones  en els centres educatius, es promou l’ús de la sol·licitud en suport informàtic. S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre.

CICLES FORMATIUS:

La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic. Per poder utilitzar el formulari electrònic, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o el sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil, i el número d’identificació de l’alumne/a amb el qual consta al Registre d’Alumnes de Catalunya (RALC) i que es pot obtenir amb la Consulta de l’identificador de l’alumne. La direcció del centre on s’han cursat ensenyaments des del curs 2015-2016 també pot facilitar el número identificador de l’alumne/a a les famílies i, en casos excepcionals i durant el període de preinscripció, es pot sol·licitar aquest identificador a les àrees territorials del Departament d’Educació, acreditant-se amb el DNI o document equivalent.

El tràmit de presentació de la sol·licitud electrònica s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre.

Si no es pot utilitzar el formulari electrònic cal utilitzar el formulari amb suport informàtic. En aquest cas, cal enviar les dades amb aquesta eina dins el termini previst. A continuació, cal enviar per correu electrònic el resguard de la sol·licitud i, acompanyat de la documentació acreditativa corresponent, a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció dins el termini establert per presentar la documentació. Obriu l’enllaç següent per accedir a la Sol·licitud amb suport informàtic

Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona però s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres, modalitats i règim, sempre ordenats per ordre de preferència.

En els casos excepcionals en què no es pugui enviar per correu electrònic, els centres hauran d’organitzar la presentació del resguard de sol·licitud i/o la documentació assignant una cita prèvia per a l’accés al centre. La informació per poder sol·licitar la cita prèvia es pot consultar al web del centre corresponent.

Podeu fer consultes sobre preinscripció al correu e3006642@xtec.cat

BATXILLERAT

Si s’emplena la sol·licitud electrònica, el tràmit de presentació s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre ni tampoc cap documentació acreditativa de la persona sol·licitant ni de l’alumne.

Si s’emplena la sol·licitud amb suport informàtic, cal enviar per correu electrònic el resguard de la sol·licitud enviada per Internet a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primer lloc i en el termini establert. Si no s’ha pogut validar electrònicament, també s’haurà d’enviar per correu electrònic la documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne. I si l’alumne/a és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, caldrà aportar una còpia del llibre de família. La documentació s’ha d’enviar escanejada o fotografiada per les dues cares.

Calendari:

Termini per presentar la sol·licitud: del 27 de maig al 3 de juny de 2020

Termini per presentar la documentació: fins el 4 de juny de 2020

Consulteu el calendari complet al web Estudiar a Catalunya.

Sol·licitud de preinscripció

Sol·licitud electrònica: Cal identificar-se mitjançant un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o el sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil, i el número d’identificació de l’alumne/a amb el qual consta al Registre d’Alumnes de Catalunya (RALC).

Sol·licitud: El tràmit de presentació de la sol·licitud amb suport informàtic s’acaba amb l’enviament per correu electrònic del resguard acompanyat de la documentació acreditativa corresponent, escanejada o fotografiada per les dues cares, a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció dins el termini establert per presentar la documentació.

Documentació:

El resguard de la sol·licitud s’ha d’enviar per correu electrònic a l’adreça e3006642@xtec.cat, en tots els casos, acompanyat dels documents escanejats o fotografiats següents:

• Documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne. I si l’alumne/a és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, caldrà aportar una còpia del llibre de família. La documentació s’ha d’enviar escanejada o fotografiada per les dues cares.

Cita prèvia:

Per reservar la vostra cita per ser atesos presencialment obriu el següent enllaç per triar dia i hora: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=CITA_PREVIA:4::::4:P4_TIPUS_CALENDARI,P4_DOMINI:01_Oblig,43006642

O bé truqueu al 977420195

Per altra part teniu a la vostra disposició el projecte educatiu del centre des d’aquesta mateixa pàgina desplegant l’apartat “menu”. També hi trobareu altres documents  que poden ser del vostre interès.

Podeu consultar l’oferta inicial de places des d’aquest enllaç: mapaescolar.gencat.cat

Podeu fer consultes sobre preinscripció al correu e3006642@xtec.cat