SUBVENCIÓ DE L’AJUNTAMENT DE CASTELLDEFELS PER PROJECTES TECNOLÃ’GICS

L’AMPA del nostre centre ha sol·licitat durant el curs 22-23 una subvenció a l’Ajuntament de Castelldefels per a la realització de projectes, activitats i serveis tecnològics en col·laboració amb el departament de tecnologia de l’institut Josep Lluís Sert. Aquesta subvenció està adreçada a associacions de mares i pares, de famílies d’alumnat i de gent gran en el marc Acord de ciutat.

El projecte presentat per l’AMPA del nostre institut és Robòtica social i el seu objectiu principal és relacionar l’aplicació de la robòtica a les necessitats socials que es puguin millorar amb una aplicació tecnològica. Es proposa treballar-ho des de la matèria de robòtica de forma més genèrica amb projectes i propostes més globals; i amb més concreció en els possibles Treballs de Recerca que es puguin proposar per part dels alumnes del centre.

La relació de material és la següent:

– Kit Imagina ESP32 STEAMakers Projectes – Lot de 12 unitats
– Impressora 3D Creality Ender 3 – S1
– Kit de motors, rodes i il·luminació per a vehicles robots
– Càmera web i trípode (lot de 2 unitats)

A continuació detallem els diferents materials que es requereixen per tal d’entendre la funció o ús de cadascun en aquesta proposta.

Kit Imagina ESP32 STEAMakers Projectes: És un kit amb una placa de desenvolupament basada en ESP32. Això permet tenir connectivitat wifi i Bluetooth integrada a la placa, a més de tenir molta més capacitat que les plaques Arduino que tenim actualment. Els components del kit estan pensats per fer infinitat de propostes al tauler que inclou, o permet integrar-los en altres projectes més complexos.

Impressora 3D Creality Ender 3 – S1 amb caixa protectora: Impressora 3D amb una base d’impressió de 220 x 220 x 270 mm, amb una elevada qualitat d’impressió i una bona velocitat d’impressió. Disposa d’un sistema de calibració automàtic i llit calent per a una millor qualitat de la impressió. El seu manteniment és relativament econòmic perquè es poden comprar els recanvis a botiges en línia i ho poden fer els mateixos professors del
centre. S’inclou també una caixa de protecció perquè és necessària per protegir-la de la manipulació externa i de la brutícia en un entorn escolar.

Kit de motors, rodes i il·luminació per a vehicles robots: Aquest kit permetria muntar vehicles des de zero, fent servir la impressora 3D per a construcció del xassís, plaques ESP32 del kit Imagina i els altres components que s’inclouen en aquest kit. Les tires de led Neopixel permeten controlar cada led de forma independent i visualitzar els diferents estats dels projectes.

Càmera web i trípode: La càmera web, juntament amb el trípode, permeten projectar els muntatges que fa el professor/a i així que els alumnes poden seguir el procés de muntatge de forma més fàcil. És molt útil quan es treballen els circuits elèctrics i la robòtica. Es demanen quatre perquè en algun moment es fan sessions simultànies i així permeten mostrar diferents muntatges.

Agraïm a l’Ajuntament de Castelldefels aquesta iniciativa i les possibilitats que ofereix a la comunitat educativa de la nostra ciutat.