ACORD DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ – CCMA

Benvolgudes  famílies:

Us informem  que ahir dijous 19 de març de 2020, el Departament d’Educació ha arribat al següent acord amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals:

  • S’ha arribat a un acord per promoure continguts que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes a través dels programes del Super3 i de diferents espais de Catalunya Ràdio i d’iCat
  • Aquests se sumaran a les propostes realitzades pels centres educatius, fet que incrementarà la difusió d’activitats i continguts per a tot l’alumnat

Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio han arribat a un acord amb el Departament d’Educació per fer difusió a través de la seva programació de les orientacions i consells que el Departament ha fet arribar als centres educatius per contribuir a l’aprenentatge de tot l’alumnat. En el cas de Televisió de Catalunya, es farà a través de diferents programes del canal Super3 i del nou format digital “Avui aprenem”, un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. I, en el de Catalunya Ràdio, es farà en la programació excepcional d’aquests dies a les emissores de Catalunya Ràdio i d’iCat.

Concretament, el canal Super3 difondrà els continguts pedagògics que el Departament d’Educació posa a l’abast de la CCMA en espais com “Una mà de contes”, el programa de ciència “Dinàmiks”, l’informatiu infantil i juvenil “InfoK”, l’espai de cuina amb “Manduka” o el concurs d’anglès “Fish&Chips”. Catalunya Ràdio, per la seva banda, també farà divulgació d’eines i accions telemàtiques adreçades als alumnes a través de les xarxes socials als espais “Adolescents iCat” i ”iCat Kids”. D’aquesta manera, la ràdio pública es posa al servei de la comunitat educativa per evitar la bretxa digital entre els alumnes que no tenen connectivitat a casa amb ordinador, però que en canvi sí que disposen de telèfon mòbil i escolten la ràdio en FM.

 Reforçar l’autonomia personal, generar motivació i curiositat

 Les activitats i orientacions que es proposen són diverses i contemplen diferents nivells de desenvolupament de capacitats i competències, com ara la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques… Alguns exemples són realitzar un diari o representar una història amb titelles a l’etapa d’educació infantil; escoltar un audiollibre o visitar museus virtuals a l’educació primària; o propostes d’anàlisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents àmbits competencials a l’educació secundària.

Esperem que aquest acord pugui ser del vostre interès

Cordialment.