TALLER D’ENERGIA SOLAR FOTOVOLTAICA

Com a part de la Setmana Verda i Solidària, l’alumnat de 1r de Batxillerat va participar en un taller d’energia solar fotovoltaica durant la primera setmana d’abril. Instal.lant una petita placa fotovoltaica al pati, els alumnes han pogut veure com es produeix energia elèctrica amb aquest sistema, com es connecta a la xarxa i què podem fer per optimitzar tant la producció de la placa com el nostre consum elèctric.

A més, durant el taller, es va realitzar el muntatge de maquetes d’una casa solar fotovoltaica autònoma en grups de tres o quatre alumnes, que va fer tota la instal·lació elèctrica (cablejat, punts de llum, timbres, mòduls solars i bateries). Finalment al pati, es va realitzar la comprovació del funcionament d’aquesta instal·lació solar (inclinació i orientació, ombres, producció elèctrica en relació al número de mòduls solars, etc.). Per acabar, es van anotar les dades en un dossier per treure posteriorment la conclusió del taller.

Podeu veure fotografies del taller al següent enllaç:

TALLER ENERGIA SOLAR FOTOVOLTAICA