Us compartim un extracte de la notícia i entrevista al nostre director Jesús Margarit publicada a Ràdio Desvern. Podeu llegir-la i escoltar-la sencera en aquest enllaç.
El centre encara el 50è aniversari amb més aposta per les llengües, projectes interdisciplinaris i orientació personalitzada per a l’alumnat.

L’Institut de Sant Just Desvern, a punt de complir 50 anys d’història, es troba en un moment de consolidació i renovació del seu projecte educatiu. En una entrevista a la ràdio local, el director, Jesús Margarit, ha detallat les línies mestres del centre, que se centren en la innovació pedagògica, el reforç de les llengües estrangeres i un fort vincle amb l’entorn i la realitat del municipi.
Innovació pedagògica i llengües estrangeres
Un dels pilars del centre continua sent l’aprenentatge de llengües. A més de mantenir una forta presència del francès i l’italià a l’ESO i Batxillerat, l’institut destaca pel projecte ‘Sharing to Learn’. Aquesta iniciativa, ja consolidada amb 17 edicions, permet que alumnes de 4t d’ESO facin d’assistents de llengua anglesa a les escoles de primària del municipi, acompanyats d’estudiants de l’American School.
A més, el centre aposta pels projectes interdisciplinaris per adaptar-se a les noves directrius educatives. Aquest curs s’estrenen noves propostes com:
- Un projecte sobre la pervivència del món clàssic a primer d’ESO.
- Un estudi sobre les energies renovables a segon d’ESO, coincidint amb la pròxima instal·lació de plaques solars a l’edifici.
- La introducció d’un projecte sobre salut i esport a tercer d’ESO per promoure hàbits saludables.
Orientació i atenció a la diversitat de l’alumnat
L’INS Sant Just treballa per acompanyar cada alumne en el seu itinerari formatiu, sigui cap al batxillerat o cap a cicles formatius. Per a l’alumnat que no contempla el batxillerat com a primera opció, el projecte ‘Conecta’ de 4t d’ESO ofereix un primer contacte amb el món professional a través de pràctiques en empreses locals, amb la col·laboració de l’Ajuntament. Per a l’alumnat amb altes capacitats, el projecte ‘Lego League’ ofereix reptes de robòtica.
Batxillerat i reptes de futur
Pel que fa al batxillerat, el centre ofereix les modalitats Científic-Tecnològica i Humanístic-Social, amb un enfocament clar en la preparació per a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). Segons Margarit, els resultats són “excel·lents des de fa molts cursos”, amb pràcticament un 100% d’aprovats en les darreres convocatòries. Tot i això, el director ha admès reptes com la fidelització de l’alumnat, ja que alguns marxen a altres centres per cursar el batxillerat artístic, que no s’ofereix a l’institut. També ha mencionat les millores constants en les instal·lacions, com la renovació de finestres o la pròxima instal·lació de plaques solars, tot i que ha lamentat que uns mòduls prefabricats instal·lats fa dos cursos no es puguin utilitzar per a la docència per manca de connexió a internet.
Font: Ràdio Desvern


