Projecte microplàstics a les nostres costes

Els alumnes del CFGS d’Educació i control ambiental, conscienciats sobre la problemàtica global dels microplàstics a la mar, han participat en la presa de mostres d’aigua realitzada la passada setmana des de vaixell en dos transsectes diferents per la costa del Maresme.

A les mostres, que han estat obtingudes utilitzant la tècnica d’arrossegament de xarxa filtradora en superfície (també coneguda com a manta trawl), s’han pogut observar petits fragments de plàstics de diferents colors barrejats amb zooplàncton marí, així com ous i larves de peixos.

Davant la creixent problemàtica, els alumnes de primer curs han planificat un seguiment temporal per mirar d’esbrinar els principals patrons de distribució d’aquestes formes de residus antròpics. Aquest seguiment es durà a terme comparant els resultats obtinguts en diferents moments de l’any, per avaluar l’estacionalitat de la presència i abundància de microplàstics a les nostres costes. Posteriorment es durà a terme una caracterització bàsica al laboratori per tal de conèixer la naturalesa d’aquestes partícules contaminants.

Aquest projecte de l’Institut Rambla Prim de Barcelona permetrà als estudiants implicar-se en projectes de recerca d’ecologia marina i impactes ambientals globals.