Reparació de l’antena TDT

Els alumnes de grau superior de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats van reparar l’antena TDT del taller de telecomunicacions de l’Institut Rambla Prim.

Per culpa de les condicions meteorològiques va caure el reflector de l’antena. Els alumnes van aprofitar la reparació per orientar-la de manera que es rebés més senyal.

Malgrat que el repetidor que tenim més a prop de l’Institut és el de Collserola, l’orientació òptima és gairebé dirigint l’antena orientant-la al mar!

Això és degut als edificis que tenim al costat de l’Institut. Aquest edificis obstaculitzen la recepció directa del senyal del repetidor. Però tanmateix aquests obstacles poden servir per rebre un senyal “rebotat”.

Quan les ones electromagnètiques incideixen sobre un obstacle es difracten. Aquest fenomen permet explicar la presència d’ones electromagnètiques darrere d’irregularitats del terreny, com ara muntanyes o altres edificis, encara que no existeixi estrictament visibilitat directa entre transmissor i receptor.

Les atenuacions són molt superiors a les pròpies d’espai lliure, amb la qual cosa el senyal que arriba al receptor és més feble però en el nostre cas, tal com es veu a les imatges, és un senyal vàlid.

Gràcies a aquesta actuació és possible continuar fent pràctiques amb altres grups.

foto1
Imatge 1: Potència rebuda del senyal en decibels microvolts.

foto2
Imatge 2: Antena TDT espatllada.

foto3
Imatge 3: Reparació reflector de l’antena TDT.

foto4
Imatge 4: Orientació.

foto5
Imatge 5: Subjecció de l’antena TDT.

foto6
Imatge 6: Orientació antena FM.

foto7
Imatge 7: Pràctiques amb el mesurador de camp del Grau Mitjà d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques.

foto8
Imatge 8: Pràctiques amb Grau Mitjà d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques.