Projecte hort escolar

Un hort jardí en l’escola/institut pot ser concebut com una extensió de l’aprenentatge del coneixement del medi natural. Hem de tenir en compte que un hort és un ecosistema en què és possible aprendre gran part dels continguts de les ciències naturals.

És un context en el qual els alumnes poden gaudir del contacte amb la natura i aprendre a tenir-ne cura. És destacable l’interès i curiositat que desperta en els alumnes d’un entorn urbà. A més brinda l’ocasió de revisar els hàbits alimentaris i motiva a incorporar a la dieta verdures i hortalisses, que ells mateixos han sigut responsables de la seva plantació, creixement i collita.

També serveix per desenvolupar l’autoconeixement i desenvolupament de l’empatia, ja que aprenen a compartir experiències, valorar la feina dels altres, conèixer millor la resta de companys i fomenta el treball cooperatiu.

Entre les competències treballades podem destacar la lingüística (escoltar, conversar, llegir, escriure), la matemàtica (calcular àrees, mesurar, calcular el consum d’aigua, despeses de materials…) la digital (ús de processador de textos, Internet…) i la cultural i artística (tallers amb material d’un sol ús, tallers de decoració del mateix hort…)

IMG_20170609_115935763

IMG_20170609_115905636