Programa Open Cohesion School

El programa Open Cohesion school entra al Pompeu Fabra.
Aquest programa és una iniciativa de la Comissió Europea per fomentar que els alumnes de secundària desenvolupin el seu sentit crític i actuïn com a auditors ciutadans sobre projectes finançats per Fons Europeus.
Els alumnes de 4t B d’economia han triat auditar les obres de rehabilitació del Patrimoni del Parc de Can Solei i Ca l’Arnús que han tingut un finançament públic de 2.200.000 €, dels quals el 50% provenen dels Fons Europeus.
Els de 4t A d’emprenedoria van triar el Centre de Medicina Comparativa i Bio Imatge de Catalunya (CMCiB). Aquest centre està ubicat a Can Ruti i ha tingut unes ajudes inicials per la seva construcció i equipament d’aproximadament 13 milions d’euros, la meitat ha estat d’ajudes dels fons europeus. El CMCiB és pioner en l’aplicació de mètodes alternatius de recerca biomèdica, i la seva missió és aprofundir en la comprensió de les malalties, fent servir tecnologies avançades de bioimatge i traduint els resultats de la recerca en aproximacions diagnòstiques i terapèutiques innovadores.
Ha estat una experiència molt motivadora per l’alumnat!